WOO Groningen helpt ondernemers met online marketingcommunicatie
Studenten van de de Werkplaats Online Ondernemen (WOO) Groningen hielpen drie mkb-ondernemers met online marketing. Lees hier de verhalen over het opzetten van een webshop van Steenbok Sport, het IT-beheer van Deskk en en de internationale uitbreiding van logopedist TinyEYE.
Hoe Steenbok Sport haar bereik vergrootte met nieuwe online activiteiten
Bij Steenbok Sport kun je terecht voor sportspullen van hoge kwaliteit. Eigenaar Jan Douma besloot naast de fysieke winkel ook een webshop op te richten om een breder publiek aan te trekken. Daarvoor nam Jan Douma contact op met WOO Groningen, die hem koppelde aan student Amr Alzeibak. De vernieuwende blik van deze student werkte heel verfrissend. Amr deed marktonderzoek, verbeterende de vindbaarheid (SEO) van de website en bedacht nieuwe online activiteiten, zoals de ontwikkeling van Tiktok filmpje. Lees hier meer.
Hoe Deskk haar bedrijfspropositie vertaalde in een goed online profiel
Bas Zijlstra verzorgt met Deskk het IT-beheer van ondernemers. Vanuit zijn passie voor ondernemen en de kennis binnen zijn branche weet hij precies wat een goede online werkplek omvat en hoe hij deze kan aanbieden aan andere ondernemers. Maar zijn website maakte nog niet duidelijk genoeg welke diensten Deskk aanbiedt. Om hierin een verbeterslag te maken, schakelde hij de hulp in van WOO Groningen. Studenten Bedrijfskunde zijn samen met Bas Zijlstra gaan nadenken over de waardepropositie van Deskk en hoe ze deze het beste kunnen communiceren naar klanten. Bas Zijlstra geeft aan dat hij door de vragen van de studenten beter is gaan nadenken over zijn bedrijf. Lees hier meer.
Hoe de telelogopedie van TinyEYE Europe online én internationaal doorgroeide
TinyEYE Europe is een bedrijf waarin een team van logopedisten online telelogopedie aanbiedt in verschillende talen. De onderneming heeft alles in huis om mensen met taalachterstanden te helpen. Eigenaars Elisa Gielen en Paul Jenkins kwamen er echter achter dat deze cliënten nog onvoldoende de weg naar TinyEYE Europe wisten te vinden. Via WOO Groningen onderzochten vijf studenten in het kader van hun afstuderen hoe TinyEYE Europe zijn doelgroep beter kan bereiken. De studenten ontwikkelden een gestructureerde aanpak per land. Daarnaast hebben zij als gevolg van de coronacrisis de (online) strategie van TinyEYE Europe snel aangepast.
Elisa Gielen: "We zijn heel positief over het traject en op een prettige manier verrast door kwaliteit van de aanpak. We kunnen echt wat met de aanbevelingen die de studenten hebben gedaan." Lees hier meer.