Spring naar inhoud

Hoe Eviden met een subbranche young professionals moet aantrekken

Veel van onze partners werken samen met studenten. Dit doen ze door stages of afstudeeropdrachten aan te bieden, maar ook zijn ze regelmatig opdrachtgever voor een project tijdens de opleiding. Zo ook Eviden. In samenwerking met studenten van de minor Brand design & Psychology onderzoeken ze hoe de naamsbekendheid onder de doelgroep young professionals vergroot kan worden.  

Opdrachtgever

Eviden is een groot Internationaal IT & Consultancy bedrijf, die klanten bedient op nationaal en internationaal gebied. Dit doen ze in de publieke en private sector. Met kantoren in 40 landen en meer dan 40.000 medewerkers loopt Eviden voorop met betrekking tot digitale innovaties. 

Doelgroeponderzoek

De studenten hebben onderzocht welke werksfeer de doelgroep zoekt. Voor Eviden is het belangrijk om een persoonlijke band met de doelgroep op te bouwen. Denk hierbij aan onderdelen die van waarde zijn voor de doelgroep in hun werk:  

  • Emotionele connectie 
  • Creativiteit 
  • Persoonlijke vervulling 

En dingen zoals relaties, persoonlijke groei en betrokkenheid staan bij de doelgroep hoog in het vaandel. De jonge doelgroep ziet graag onderstaande thema’s naar voren komen in een organisatie:  

  • Inclusiviteit 
  • Globalisering  
  • Groeimogelijkheden binnen de organisatie 

Ook zijn young professionals vaak op zoek naar zowel avontuur als zekerheid in hun baan.

Eviden Ignite

Aan de hand van het onderzoek komen de studenten van de minor Brand design & Psychology met het idee om aan sub-branching te gaan doen. Deze vertakking van Eviden richt zich op de jonge doelgroep en maakt gebruik van passende waarden zoals hierboven benoemd. De missie van Eviden Ignite is om de waarden hoog te houden en tegelijk nieuw talent te koesteren en kennis te delen. Eviden Ignite ondersteunt de jonge doelgroep in het vinden van een eigen plek in de organisatie.  

Het is belangrijk voor de branding van Eviden Ignite dat er naast de identiteit ook gebruik wordt gemaakt van ethos in de brandguide. Hierbij horen de visie en missie, waarden, tone of voice en merkpositionering.  

Brand Guide

Om de ideeën sterker te maken hebben de studenten nagedacht over elementen die terug moeten komen in Eviden Ignite. Voor de identiteit blijven de kleur en typografie hetzelfde, alleen het logo kan nog beter aansluiten bij de jongere doelgroep. Daarnaast is het van belang dat visie en missie, waarden, tone of voice en merkpositionering aansluiten bij de doelgroep.  

Waarden die van belang zijn voor Eviden Ignite zijn:  

  • Innovatie 
  • Nieuwsgierigheid 
  • Inclusiviteit 
  • Integriteit 

Hierdoor ontstaat er een veilige werksfeer én werken ze aan de ontwikkeling van toekomstige generaties. Vervolgens moet de merkpositionering aansluiten bij de young professionals. Tactieken die werken voor de doelgroep zijn:  

  • Creëer content voor sociale media. 
  • Laat carrièreontwikkelingen duidelijk naar voren komen. 
  • Sluit partnerschappen met schoolinstellingen en biedt stages en workshops aan. 

Het is van belang dat Eviden een educatieve tone of voice aanneemt, waarbij ze transparant en toegankelijk blijven. Ook moeten ze gewaagd zichtbaar zijn.  

Campagne

Hierop aansluitend zijn de studenten met het idee gekomen om een multimedia campagne te houden. Het doel is om de doelgroep te informeren over de opdrachtgever zodat ze vervolgens zelf stappen kunnen ondernemen om in contact te komen met de opdrachtgever. 

Voor de campagne raden ze aan dat er een gezicht voor het merk komt, denk aan een persoon of een mascotte. Toegankelijkheid uitstralen is een must voor de nieuwe identiteit.  

Ze willen van de verouderde uitstraling van Eviden naar een nieuwe frisse suborganisatie waar aan de hand van events, sociale media en flyers/stickers de jonge doelgroep vol vindingrijke professionals zich aangesproken voelt.