Spring naar inhoud

Strategische partners: “Samenwerken om de maatschappelijke impact te vergroten.”

Binnen de learning community DSH werken dagelijks en structureel strategische partners samen met studenten, docenten en onderzoekers aan opdrachten op het gebied van digitale transformatie. Strategische partners zijn voor de DSH van cruciaal belang om praktijkkennis en expertise in te brengen en gericht te verbinden met onderwijs en onderzoek. Een aantal keren per jaar organiseert de DSH een partnermiddag om de onderlinge kennisuitwisseling te bevorderen. Daniëlle Laanstra (Politie Innovatiehuis): “We willen als strategische partner nog meer kennis en ervaring onderling uitwisselen.”

De partnermiddag werd voorgezeten door Channa van der Veen. Channa is de nieuwe Community Manager en het eerste aanspreekpunt voor alle partners, om de verbinding naar het werkveld te verstevigen en uit te breiden. Samen met de bruggenhoofden (verbinders tussen het onderwijs en de lectoraten), is de partnermiddag georganiseerd.

Op het programma van de partnermiddag stond onder andere een presentatie over het gebruik van AI onder leiding van Kim Spinder (Gasunie). Kim liet op interactieve wijze zien wat ze bij de Gasunie al doen op het gebied van AI en welke kansen ze nog zien. Zo willen ze gaan werken met een digital twin en hopen ze een robot in te gaan zetten voor het opsporen van gaslekken.

Hennie Bulstra (DUO) gaf vanuit het DIT-lab een update van waar ze zoal mee bezig zijn op het gebied van Europese digitale identiteit en op welke manier Nederlandse en Europese wetgeving hier invloed op heeft. Een van de onderwerpen was de persoonlijke digitale wallet (blockchain), waar in de toekomst ook diploma’s aan kunnen worden toegevoegd.

Terugblik presentatie

Onder leiding van Arjan van Houwelingen (docent & bruggenhoofd) en Lous Ebbens (projectleider kernteam) werd teruggekeken op de uitkomsten van de vorige partnermiddag. Binnen de DSH wordt er steeds meer toegewerkt naar gedeelde taken en verantwoordelijkheden. Het DSH-gebouw biedt de mogelijkheid om gezamenlijk lunches, workshops en kennissessies te organiseren.

Het onderwijs is voortdurend in ontwikkeling om goed aan te sluiten op de eisen en wensen vanuit het werkveld. Marleen Boer (docent & bruggenhoofd Communicatie) gaf een toelichting op het vernieuwde jaar 4. De nieuwe opzet biedt studenten en bedrijven meer flexibiliteit in het uitvoeren van kortlopende communicatieopdrachten.

De partnermiddag werd afgesloten onder het genot van een hapje en een drankje.

Toelichting Communicatie jaar 4

Strategische partner worden?

Wilt u vrijblijvend verkennen welke waarde de Hanze DSH heeft voor uw organisatie en/of sector? Neem dan contact op met Channa van der Veen, c.van.der.veen@pl.hanze.nl. Of bel naar: 050-5955575.