Studenten vallen in de prijzen met ontwikkelde applicatie

Studenten vallen in de prijzen met ontwikkelde applicatie

01 maart 2019

Een groep van vijf vierdejaars studenten van de opleiding Communication & Multimedia Design heeft een applicatie ontwikkeld voor het UMCG en zijn daarmee in de prijzen gevallen!

Opdracht

In het UMCG bevindt zich een faculteit van de Rijksuniversiteit. Uit onderzoek blijkt dat docenten, studenten en andere medewerkers de faculteit onoverzichtelijk vinden. Daarom gaf het E-learning team van het UMCG de opdracht aan de studenten ervoor te zorgen dat men beter hun weg kunnen vinden.

Resultaat

De studenten gingen met dit brede vraagstuk aan de slag en ontwikkelden, na het verzamelen van de wensen van de doelgroepen, een prototype van een indoor navigatiesysteem; een soort TomTom, maar dan voor een gebouw. Bij de ontwikkeling maakten ze gebruik van een AR functie, die het gebruikersgemak verhoogt.

Bekijk de video voor een uitleg van hun webapplicatie:

UMCGO - Go find your way

UMCGO - Go find your way

Prijzen

De groep heeft maar liefst twee prijzen gewonnen. Tijdens de IWP productmarkt, waar alle groepen hun werk presenteerden, wonnen ze de prijs voor meest innovatieve oplossing. De tweede prijs werd uitgereikt door Placenote, een bedrijf dat door middel van AR interactieve apps produceert. Zij organiseerden een wedstrijd, waarbij gebruikers een filmpje met hun werk konden opsturen. De groep, die ook gebruik maakt van de AR functie, deed dat en belandde in de top 5 van de beste projecten.

Vervolg

Omdat de studenten een prototype ontwikkelden, kan de navigatieapp nog niet gebruikt worden. Het UMCG heeft nu de keuze de doorontwikkeling door te zetten. Dat kunnen ze laten doen door een nieuwe groep studenten of door een bedrijf.